Przebieg wdrożenia usługi

Proaktywne podejście klienta w Hit Taxi Chojnice

O kliencie

Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe "Radio-Taxi Chojnice" świadczy usługi nieprzerwanie od 1992 roku. Jako pierwsi w Chojnicach wprowadziliśmy system radio-taxi. Od lat regularnie podwyższamy jakość usług i dbamy o komfort podróży naszych Klientów.

http://www.taxichojnice.pl/

Przebieg wdrożenia

Hit Taxi Chojnice przyszło do nas z bardzo ambitnym zadaniem – uruchomieniem TaxiBota jako głównego kanału odbioru klientów, przy lekkim wsparciu zdalnej dyspozytorni. Cieszy nas, że trafiają się klienci gotowi próbować rozwiązań opartych na najnowszych technologiach, takich jak ta w oparciu o którą powstał i rozwija się TaxiBot.

Mieliśmy nieco obaw, ale finalnie postawiliśmy wszystko na jedną kartę. Zrezygnowaliśmy z własnej dyspozytorni, włączyliśmy TaxiBota, by działał sam, przy wsparciu zdalnej dyspozytorni. Skutek: 17% więcej zleceń jeszcze przed końcem miesiąca. Nie możemy się doczekać efektów w kolejnych okresach. Nastawialiśmy się na obniżenie kosztów i okazało się, że TaxiBot kosztuje nas mniej niż dyspozytorka, a naprawdę dobrze radzi sobie ze znajomością okolicy. Marek Borchardt, Hit Taxi Chojnice

Pan Marek bardzo aktywnie współpracuje z nami przez cały okres adaptacji TaxiBota. Na wczesnym etapie zaobserwowaliśmy, że w Chojnicach powstało wiele nowych ulic, których nie ma jeszcze u naszych dostawców map, nawet w Google Maps. Pan Marek i Hit Taxi Chojnice cierpliwie opowiada nam, które ulice zmieniły nazwy lub powstały, a my priorytetowo zgłaszamy te zmiany do naszych partnerów. Czujemy się tak, jakbyśmy mieli najlepszego przewodnika po Chojnicach dla TaxiBota.

Już po kilku tygodniach zauważyliśmy znaczący wzrost udziału zleceń z TaxiBota względem zdalnej dyspozytorni i obecnie osiąga on już stabilne 25% wszystkich kursów i wciąż rośnie, a w niektóre dni jest to prawie 50% wszystkich zleceń. Zakładamy więc, że plan Hit Taxi Chojnice na to, by pozwolić botowi przejmować komunikację z klientami jest realizowany bez zarzutów.

Jak tylko określiliśmy nasze potrzeby z zespołem TaxiBota, reszta była prosta. Włączyliśmy możliwość bezpiecznego oddzwaniania kierowców do klientów, by odciążyć dyspozytornię, a w większości sytuacji i tak nie korzystamy z tej funkcji. Zajmujemy się po prostu pracą i wożeniem naszych klientów, a nie zbędnymi czynnościami czy administracją. Nasi klienci krócej oczekują na połączenie, a z kolei kierowcy chętniej przychodzą do pracy w godzinach szczytu, bo widzą większą liczbę zleceń. TaxiBot pozytywnie wpływa na zadowolenie klientów i kierowców naszej korporacji. Marek Borchardt, Hit Taxi Chojnice

Czytaj także